Finn szauna

A hagyományos finn szauna frissítő hatású, oldja a fáradt, levert hangulatot, erősíti az immunrendszert, jó anyagcserét biztosít. Kedvező hatással van bőrünkre, a szívre és a keringési rendszerre egyaránt. Lazítja izomzatunkat, növeli érfalunk rugalmasságát, fokozza testünk edzettségét és véd a fertőzésekkel szemben.

A szaunázás menete:

1. Zuhanyozzunk le, hogy eltávolítsuk bőrünkről a szennyeződéseket. Ezt követően törülközzünk meg, hogy a bőrünkön lévő víz ne akadályozza az izzadást.

2. Egy menetben 10-15 percig tartózkodjunk a szaunában, csak addig amíg jól esik. A szaunában több szinten vannak padok. Az alacsonyabb padon alacsonyabb a hőmérséklet, legfelül azonban 95 fok is lehetséges. A kövekre locsolt vízzel növelhetjük a páratartalmat és a hőmérséklet érzetünket. A szaunázás élményét még kellemesebbé tehetjük illóolajok alkalmazásával.

3. A szaunázások között hideg vízzel zuhanyozzon le és 5-15 percet pihenjen. Ezalatt pótolhatjuk az elveszett folyadékmennyiséget (0,5-1 liter) és testünk is visszaállhat a normális hőmérsékletre.

Használatakor érdemes elég időt szánni magára a szaunázásra és az azt követő pihenésre is. Ez körülbelül 3-4 fordulót jelent és nagyjából 1-1,5 óráig tart.

Pár szabály:

- Szaunázás közben mindig terítsünk magunk alá törülközőt a padokra!
- Az illóolajokat sosem közvetlenül a kövekre locsoljuk, hanem a dézsa vízébe keverjük!
- A szaunába tilos papuccsal, nem megfelelő öltözetben (fürdőruha, törülköző, lepedő) bemenni!
- Tilos a szaunába újságot bevinni, hiszen kioldódhatnak belőle bizonyos méregagyagok!