Finn és Infraszauna

Finn szauna

A hagyományos finn szauna frissítő hatású, oldja a fáradt, levert hangulatot, erősíti az immunrendszert, jó anyagcserét biztosít. Kedvező hatással van bőrünkre, a szívre és a keringési rendszerre egyaránt. Lazítja izomzatunkat, növeli érfalunk rugalmasságát, fokozza testünk edzettségét és véd a fertőzésekkel szemben.

A szaunázás menete:

1. Zuhanyozzunk le, hogy eltávolítsuk bőrünkről a szennyeződéseket. Ezt követően törülközzünk meg, hogy a bőrünkön lévő víz ne akadályozza az izzadást.

2. Egy menetben 10-15 percig tartózkodjunk a szaunában, csak addig amíg jól esik. A szaunában több szinten vannak padok. Az alacsonyabb padon alacsonyabb a hőmérséklet, legfelül azonban 95 fok is lehetséges. A kövekre locsolt vízzel növelhetjük a páratartalmat és a hőmérséklet érzetünket. A szaunázás élményét még kellemesebbé tehetjük illóolajok alkalmazásával.

3. A szaunázások között hideg vízzel zuhanyozzon le és 5-15 percet pihenjen. Ezalatt pótolhatjuk az elveszett folyadékmennyiséget (0,5-1 liter) és testünk is visszaállhat a normális hőmérsékletre.

Használatakor érdemes elég időt szánni magára a szaunázásra és az azt követő pihenésre is. Ez körülbelül 3-4 fordulót jelent és nagyjából 1-1,5 óráig tart.

Pár szabály:

- Szaunázás közben mindig terítsünk magunk alá törülközőt a padokra!
- Az illóolajokat sosem közvetlenül a kövekre locsoljuk, hanem a dézsa vízébe keverjük!
- A szaunába tilos papuccsal, nem megfelelő öltözetben (fürdőruha, törülköző, lepedő) bemenni!
- Tilos a szaunába újságot bevinni, hiszen kioldódhatnak belőle bizonyos méregagyagok!

Infraszauna

Ha a hagyományos finn szaunában fuldokoltál a forró gőztől és a párától, az infraszaunát Neked találták ki!

1. Méregtelítés
Infravörös sugarakat bocsát ki, amely áthatol a bőrünkön, a testünkben lévő víz és zsír elnyeli és köztük kialakul a rezonancia. Így az infrasugarak nem a levegőt hevítik fel - mint a finn szauna kályhája -, hanem a testedet, ezért kellemes hőfokon is ugyanolyan intenzív lesz az izzadás. Finn szaunázás közben izzadtságunk 99%-át a víz teszi ki. Az infraszauna esetében a verejtékezés során rengeteg mérgező anyagot, káros vegyszert és felesleges sót veszítesz, ezért mondják a méregtelenítés leghatékonyabb eszközének.
2. Alakformálás
Figyelemre méltó az infraszauna fogyasztó hatása is. 30 perc infraszaunázás körülbelül ugyanannyi futásnak felel meg, tehát úgy égethetsz el akár 700 kalóriát, hogy egy lépést sem teszel. Segítségével javul a keringésünk, gyorsul az anyagcserénk, fokozódik a zsírégetés! Megfiatalodik és mélyen megtisztul a bőrünk, és rendszeres használata megszűnteti a narancsbőrt. 3. Egészségmegőrzés
Sportolóknak kíváló módszer bemelegítésre, vagy sportolás után izmaik lazítására, az izomláz csökkentésére, vagy sérülések, műtétek utáni rehabilitációra.

Bártan használhatod a stressz levezetésére, közérzeted javítására, reumetikus bántalmakra, vagy immunrendszered erősítésére is. Feltétlenül próbáld ki!